2017年5月17日水曜日

mom life (is) GREAT (Scrap Our Stash DT Work)

Hi!! Today's layout is based on the Sketch Challenge from Scrap Our Stash!
Rule: Create a layout inspired by this sketch and add a stash item from your stash that starts with each letter of the word-MOTHER
I chose M-Metalic Texture Paste, O-Overlay, T-Teal, H-Heart, E-Enamel Dots, R-Rub-ons.
And here is the lovely sketch;

今日のレイアウトは、Scrap Our Stash のスケッチチャレンジで作成!
ルール:スケッチ+MOTHERの頭文字で始まるアイテムを使ってレイアウトを作ること。
私は、メタリックテクスチャーペースト、オーバーレイ(重ねること)、ティール(グリーンぽい色)、ハート、エナメルドッツ、ラブオン、を使いました。
こちらがスケッチです♪ 

 
This is an old picture (8 years ago!!) of when my daughter was in the first year of pre-school. Gee, time flies...The word this month is MOTHER, so I decided to use this picture of me, running around full time as a mom. Well, still running around..lol. Children that age are usually troublesome, so this was my everyday clothes; sneakers, jeans and a waist bag. This day we went to a race track that has a big park. The most popular play equipment among the children was this dome-shaped trampoline. My daughter was scared at first, so I had to hold her and jump together. She got used to it eventually and had fun, but I ended up having a severe muscle pain...lol
 
I decided to use 2 pictures instead of 1. First, I spread some gesso on the background and sprayed several colors of ink. After it dried, I used metalic paste and a stencil to create the hearts. I didn't mat any paper under the pictures, but directly placed them on the overlaid pieces of paper. The embellies I used are die-cuts, rub-ons, wood veneers, enamel dots and so on. I popped up part of the title with foam. I mostly love the puffy heart! So cute♡
 

写真は、娘がまだ幼稚園年少の時、みんなで遊びに行った時のものです。8年前!!時が経つのが早すぎます…。MOTHERが今月の言葉なので、母として日々奮闘していた頃(もちろん今もですが・笑)の写真です。まだまだ手がかかる年齢だったので、スニーカーにジーンズ、ウエストバッグが日常着。この日は、阪神競馬場の公園へ。子供に大人気のふわふわドーム(小山のようになっていて、トランポリンのように飛び跳ねるもの)に連れて行ったのはいいけど、その当時ビビりだった娘は号泣!結局慣れるまで抱っこして私がピョンピョン。そのうちみんなで遊ぶようになりましたが、私は筋肉痛…(笑)
 
スケッチでは横写真1枚になっていますが、私は縦2枚使いました。まずベースのペーパーにジェッソを軽く塗り、ミストを数種類スプレー。乾いてからステンシルとメタリックペーストを使ってハートを数か所に。写真にはマットをせず、ペーパーと直接重ねて貼りました。ダイカットやラブオン、ウッドパーツ、エナメルドッツなどを使って周りを飾り、タイトルの一部をポップアップ。一番のお気に入りはぷっくりハート。可愛い!
 





You have until May 29th to finish your layout and link up. Hope you will join us!
Thank you so much for visiting:)

チャレンジの締め切りは5月29日です。是非参加してね♪
訪問して下さり、ありがとうございました。

 
Natsuko xxx

1 件のコメント:

  1. Such a sweet layout! So fun and heartwarming. Love it!

    Carrie :)
    dearzae.com

    返信削除

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。